středa 19. března 2014

Tohle počasí má na mě špatný vliv. Chvilku svítí sluníčko, chvilku leje. A u mě se střídá lenora nejspíš s jarní únavou. No nic. Alespoň prolistuju hadrkatalogy, které přišly minulý týden a dneska byly ve schránce další dva. Nutně potřebuju nějaké triko. Spíš dvě, tři. Barva je jasná. Bílé nebo vínově červené. I zelené by mohlo být, při nejhorším. Materiál? Jedině bavlna.
První hadrkatalog je zahraniční. Podle střihů a materiálů určen pro senilní seniory nad sto let. Samá výšivka, krajka, volánek, fiží. Nikdo soudný a mladší by se do těch hader nerval. Druhý katalog naopak určen pro postarší díblíky. Oblíct si něco takového, volá chemik do nejbližšího blázince a nechá mě navždy hospitalizovat. Kdyby ještě trochu přitvrdili, mohli získat vděčného zákazníka v Janě Kratochvílové.
Třetí katalog, no to je věc. Hadry samá ropná látka. A vzory snad pamatovala matka mé babičky. Mají je i v nadměrných velikostech. Bodejť by ne. Nejspíš spoléhají na zoufalství nás, kredenciózních dam. Ale tak zoufalá fakt nejsem. A kdybych byla, raději si sednu k šicímu stroji a nějaký kaftan si sesmolím sama.
Poslední nadějí byl katalog, ze kterého už jsem několik hadříků objednávala. To bylo ovšem v mém štíhlejším období. Našla jsem několik triček, která by se mi docela líbila. Ale buď si moc vymýšlím, nebo jsem fakt divná. Tričko s krátkým rukávem, nádherná červená barva. Ovšem struktura trička na nic. Vypadá  jako by se léčilo z těžké kožní choroby. Další hadry, které by materiálově i barevně přicházely do úvahy, měly tří čtvrteční rukáv. Délka, kterou nenávidím. Rukáv má být krátký nebo dlouhý. Ten tří čtvrteční si z dlouhého vykasáním dovedu udělat i sama. Ale proč mě šidí o čtvrtku rukávu? Katalogy letěly do krabice na vyhození.
Onehdá jsem v záchvatu pracovitosti třídila chemikovi košile. Asi jsem to trochu s tou iniciativou přehnala, protože ve skříni mu zůstaly pouhé čtyři kousky. Ostatní leží na hromadě určené k vyhození. No nic, zase je vytáhnu, ustřihnu ošoupané límečky, trochu je upravím aby vypadaly šik a donosím je. Má to malý háček. Momentálně chemik váží o něco míň než já. A to při jeho výšce a mojí výšce znamená, že i v pase jsem objemnější.
Jdu shánět obruč Hula hoop. Přidám ji k rotopedu. Znovu prolistuju knížku o kalenetice. Třeba tam bude i něco jiného, než jak hodit nohu na zábradlí. Začnu jíst podle hesla "Hlad je převlečená žízeň". A zakážu chemikovi kupovat sladkosti ke kafi. Kafe u nás vaří chemik, proto mu říkáme Vávra. Vávru může dělat i nadále, ale bez zákusků ...

Foto: Archiv Zahrada
Některé obrázky už tady určitě byly, jsem líná to kontrolovat.




2 komentáře:

Rija řekl(a)...

Máš krásnou zahrádku. Ten vyvýšený okrasný záhon je boží. Chvíli jsem přemýšlela, kam bych ho u nás dala, zjistila jsem že mi chybí ten pravý roh. Ale ten jasmín ten mě dostal. To je nádhera. Já doufám, že ten můj prťavoučký letos aspoň dva kvítky mít bude. Jo a já bych si určitě vybrala z prvního katalogu. Miluji volánky, kraječky a všechny tyhle blbůstky. Pro jistotu se nedivám do zrcadla jak v tom vypadám, ale zatím jsem neslyšela žádné poznámky. Přeji ti krásné letní dny a užij si sluníčka. Už se těším na další článek. Pa Rija

Nanýsek řekl(a)...

Na ten záhon jsem pyšná. Chemikovi se opravdu povedl.A ve volánkách bych si připadala jako macatý dortík. Ač nesportovec, nejraději mám sportovní či ležérní oblečky. Do zrcadla se dívám každé ráno a je to čím dál větší bída. No co už.