úterý 11. března 2014

Seznam sedmi hříchů světa zná asi každý z nás. Nedávno se mi dostaly do ruky předlohy k vyšívání sedmi dam, které představují oněch sedm hříchů.
Když mě chemik sem tam vytočí, začnu mu zpívat písničku od Nadi Urbánkové. Znám z ní jen refrén, ale to úplně stačí. "Vím že příjdu do nebe, kdo by dneska pro tebe dělal to co já. Práce s tvojí náladou, udržet tě nad vodou, na to já talent mám." Zabírá to rychle a chemik už ví, že  má ubrat. Na to, čemu se lidově říká "depka" mám zase obrázek v rámečku. Stačí jej dát na konferák a moji lidi kolem chodí po špičkách. Kdysi jsem si ten obrázek s názvem "Méďa má depku" stáhla z netu, vytiskla na fotopapír a dala do rámečku. Obrázek stojí v polici knihovny, aby byl vždy po ruce. Onehdá ho použil i synek, když ho táta nutil do nějaké práce, do které se mu nechtělo.
Vrátím se k těm sedmi hříchům. Když jsem je projela tam a zpátky, mě snad to nebe fakt hrozí a nemine. Protože nejsem pyšná, i když bych měla být na co pyšná. Mám prima muže a skvělého syna. Jsou chytří a pracovití. Rozhodně nejsem lakomá ani závistivá. Občas se na chemika vztekám, což je hněv, ale brzy mě to přejde, protože od chemika se všechno odráží bez jakékoliv odezvy. A to člověka přestane bavit rozčilovat se kvůli hloupostem. Smilstvo. To je co? Nemám ve svém slovníku. Nestřídmost? No trochu jo, ale jen malinko. Naposled třeba ty želatinové žížaly. Ale polepším se. Ten druhý pytel co onehdá chemik zase přivlekl, to už mi ani moc nechutnaly.
Hlavním mým problémem je lenost. O tom jsem se zmínila už mnohokrát.
Ale koukněte na ten obrázek. Je to tak příjemné a lákavé, lenošit.Těším se na léto. Letos si už opravdu koupím lehátko, do chladničky dám chladit cinzáno, koupím citrón a budu v klidu a pohodě ucucávat ze své sklenice.
Chemik lehátko odmítá. Má recht. Potřebuje dodělat terasu pod to moje lehátko, osvětlení terasy, ať vidím, jestli v pití nemám mušky, oblouk pro keramickou sošku anděla, který mi slibuje už tři roky. Mimochodem loni se do oblouku už pustil, ovšem počáteční elán jej rychle přešel a já musela fotoreportáž z budování oblouku, kterou jsem slíbila svým internetovým kamarádkám, předčasně ukončit. Že by lenost byla nakažlivá?

Najdete mezi sedmi hříchy i vy ten svůj?

2 komentáře:

Rija řekl(a)...

Tedy ten méďa nemá chybu:-)))) a k sedmi hříchům, asi nejblíž mám k té lenosti. A tvůj způsob léta je opravdu velmi lákavý. Potřebuji také lehátko. Těším se až je vyšiješ. Pro mě už je to vysoká vyšívací, tak raději zůstanu u svých drobnůstek. Přeji ti krásný a pohodový den. Rija

Nanýsek řekl(a)...

Rijo já mám rozvyšívaných a rozháčkovaných a rozpletených tolik věcí, že než se propracuju k těm sedmi hříchům, nejspíš umřu. Ale místo už pro ty obrázky mám.