čtvrtek 6. února 2014

Každá zodpovědná matka by měla dát synovi před svatbou seznam vět, které nemá před svojí ženou používat. Chemika maminka to zanedbala, seznam synovi nedala a tak mě už přes čtvrt století vytáčí stále stejnými dotazy. Vybírám jen několik z nich, jsou to ty, které chemik používá se železnou pravidelností. První z nich teda použil jen jednou, víckrát si to použít netroufl.
- Hned po svatbě. Ale moje matka to dělá, peče, vaří, (dosaďte si libovolnou činnost jeho matky) jinak. Nezajímá mě to, já se to naučila tak a tak to taky budu dělat. Jestli se ti to nelíbí, jeď za svojí matkou. Jen jednou jsem zkusila kynuté knedlíky jak to dělá jeho matka a výsledek byl katastrofa. Klofáky ohrnovaly nad mým dílem i maminčiny slepice. O knedlících jsem tady už psala.
- Ráno. Co máme k snídaní? No co asi bychom měli mít k snídani, když se večer v kuchyni ptal co dělám a dostal odpověď, že peču k snídani buchtu. Já si to do rána zapamatovala a on ne? Kdo je tu větší sklerotik. No já to určitě nejsem.
- Budeš vařit? Co myslí, vařím každý den, vařím i když on umírá a já mám jen rýmu, kašel, bolí mě v krku a teploměr  ukazuje skoro 39.
- Co budeme mít k obědu? Na to se ptal už u snídaně a dostal celkem konkrétní odpověď. Odteď ji bude dostávat v písemné formě, ve dvojím vyhotovení. Originál zůstane jemu a kopii s jeho podpisem si založím, abych měla v poledne důkaz, že odpověď už dostal a tedy ví.
- Co si mám vzít na večeři? Proč se ptá, lednice je narvaná od shora  dolů, stačí otevřít dvířka. Je kus chlapa, neměl by mít problém s otevřením lednice.
- V lednici je ... (místo teček si dosaďte libovolnou potravinu) můžu to sníst? No proč by to nemohl sníst. Když na to má chuť. Na nic nedávám listečky to je moje, nesežrat! I když jednu dobu jsem o tom uvažovala. To když minulý týden koupil v Makru paklík čokolád Geisha, které miluju. S výrazem výherce Sportky hlásil, že jsou jen a jen moje. Z šesti kousků jsem měla tři čtvrtiny jedné. Jednu sbalil synátor, zbytek sjel chemik.

Vím i o jedná větě, kterou nemá rád chemik. Ty se se mnou vůbec nepovídáš...
A každodenní rozhovor, když se chemik vrátí domů. Co je nového? Co by mělo být nového? No to já nevím, kdybych to věděla, tak se tě snad neptám...





Žádné komentáře: