neděle 19. ledna 2014

Včera jsem si nejen já, ale i chemik museli přiznat, že naše mozková kůra už není co bývala. Tušili jsme to už dlouho, ale dnes se nám to potvrdilo hned třikrát.
Před vánoci chemik vyfasoval prezent od jednoho svého zákazníka. Dárkovou krabici s cukrovinkami. V neděli jsem ji rozbalila a k rannímu kafíčku přiložila každému kulatý oplatek v čokoládě, zabalený v alobalu s nápisem Milka. Poznamenala jsem, že je to stejné jako ten oplatek, co jsme už dlouho neměli, no ten, však víš, jak s ním byla ta reklama s malou holkou co praštila do auta a ukradla to řidičce z ruky. Jo tu co pak myslím zakázali, že? No jo, vím, to byla ta, no jak se to jmenuje. Hlava mapa, říká se. Raději jsme přešli na jiné téma. Když jsem sklízela tác s hrníčky ze stolu, vyletělo ze mě Fidorka! Jak já byla tak šťastná, že jsem si vzpomněla první.
Odpoledne jsme jeli k chemika mamince. Bydlí 50 kiláků od nás, je jí 81 a máme ji moc rádi. Nikdy jsem nepoužívala, nepoužívám ani používat nebudu slovo tchýně. Nelíbí se mi. Vždycky to byla babi. Řeči se vedly, až přišlo na návštěvy divadel. Babi si zavzpomínala, jak jezdili na představení do Gottwaldova (pro později narozené předtím Zlín, potom Gottwaldov a teď zase Zlín). Já si zavzpomínala, jak jsme jezdili s maminkou do Ostravy na operety. No a tam hrál ten, no ten co vystupoval v televizi s Hlaváčkem. Zase ani ťuk. Přešli jsme na jiné téma, zrovna jsme probírali rozvod v rodině, když tu babi řekla Kobr! No jo, Kobr, vždyť jsme to měli všichni na jazyku.
Načež jsme se opět od rodinných vztahů vrátili ke kultuře. Máme na videu natočenou hru Sluha dvou pánů s Miroslavem Donutilem. A moc rádi bychom viděli hru Na tý louce zelený. Ale s tím, no jak se honem jmenuje, myslím, že to jméno začíná na Š. Ne, na Š určitě ne, říká chemik. No a zatím co to tu píšu, právě jsem si vzpomněla- přece Štercl. Musím to rychle zavolat babi, aby nebyla o tu informaci ochuzena. A taky než to zase zapomenu. A běžím to říct chemikovi, bude mít radost, že alespoň jeden z nás si na jméno kdysi oblíbeného herce vzpomněl...

Obrázky od nás, archiv







Žádné komentáře: