neděle 26. ledna 2014

Už druhý den je u nás od rána do rána -14. Nesla jsem do krmítka ptáčkům baštu a málem mi kastrol přimrzl k ruce. Kosové posedávající na větvích a čekající na proviant vypadají jako velké černé bubliny. Je jim zima a tak načechrali peříčka. Dosáhli tím pomalu velikosti vrány.
Pocitová teplota u nás doma je taková, že já vyměnila triko s dlouhým rukávem za teplou mikinu a džíny za hrubé tepláky. Froťáky nosím na nohou celoročně, jen jsem vyměnila lehké šutky za papuče s beránkem uvnitř. Bude-li hůř, mám ještě variantu s kožešinovou vestou a oteplovačkama. Domácí se producíruje v tričku s krátkým rukávem a kraťasech. Přestal však s poznámkama, že máme doma přetopeno. Odpadkový koš vynášel stejně nalehko, jako chodí oděn uvnitř. Já vynášela večer koš z koupelny,  nemístný  dotaz chemika, zda se chystám na polární expedici jsem ignorovala. K brance u které máme popelnici je to od domu daleko a nemíním riskovat omrzliny či přímo smrt umrznutím.
Z krbu jsem vyndala svícen a dala do něj dřevo. Dneska budu přitápět. Náš zvěřinec je ohledně vnitřní teploty zcela na mé straně. Všichni se cpou k ohni. Začíná tu být těsno.
Návštěva u maminky proběhla standardně. Přežrala jsem se sladkého a mám pocit, že na váhu nevstoupím nejméně půl roku. Nechci riskovat  smrt z vyděšení. Jedinou útěchou je, že při nízké teplotě panující v matčině obydlí, mé tělo většinu energie nabyté konzumací sladkostí spálilo v představě, že se zahřeje.
U bráchy to nebylo lepší. Nechápu proč stavěl barák. Na léto si mohl koupit celtu a v zimě postavit iglú. Stejně spí celoročně u baráku a ne v něm. Liboval si, jak  krásně se v noci venku spalo.
Snad mě zahřeje čaj. Chemik radí, ať si do něj dám rum. Nevím co tím sleduje. Povolnější nebudu. Rum mi voní, ale nechutná. Chemik má další návrh, uděláme si svařák. Neprotestuju. Chemik odvažuje ingredience, já hledám víno. Ani kilo cukru nedokázalo z kyseliny octové udělat svařák. Musím vypátrat, která bestie nám to víno darovala. No nic, zalezu do postele. Akorát musím psovi z pelechu ukrást ještě jednu deku...

Zahrada dnes






Žádné komentáře: