pondělí 6. ledna 2014

Mám ráda lidové pranostiky. Vím, že únor bílý, pole sílí. Březen, za kamna vlezem. Duben, ještě tam budem. Studený máj, v stodole ráj ...
Ale co leden? Co nám to babička říkala v lednu? Nevzpomenula jsem si. A tak jsem poprosila o pomoc pantátu Googla.
Vůbec jsem netušila, že je jich tolik.
Jen namátkou. Leden jasný, roček krásný. Tohle se mi moc líbí - Lenivého tahá mráz za nos, před pilným smeká. Když v lednu včely vyletují, to nedobrý rok ohlašují. No tak to doufám nebude  pravda. Maminka je včelařka a hlásila, že včely fakt teď lítají.  Nebo - Jak vysoko v lednu leží sníh, tak vysoko poroste v červnu tráva. Něco pro houbaře - Mnoho sněhu v lednu, mnoho hřibů v srpnu. Tak tahle se mě netýká. O mě musí hřib v lese zakopnout a stejně si ho nevšimnu. No a ta pro mě top je - Ryje-li krtek v lednu, končí zima v květnu.
Té poslední totiž vůbec nelze věřit. U nás krtek ryje v podstatě celý rok, jen přes léto zřejmě bere krátkou dovolenou a s rodinou se rekreuje jinde. Někde, kde je klid na práci a neotravují mu nad hlavou se sekačkou. Kdykoliv vyjdu na zahradu, tak v trávníku, nebo spíš v tom, co mělo být trávník, je hromádka na hromádce.  Určitě to nedělá jeden slezský krtek, ani dva. Někdy si myslím, že si pozvali příbuzné z Ukrajiny. Tak jsou pracovití. A zřejmě pracují v rojnici.
Kocourci se narodili v roce 2010. A kolik myslíte že za tu dobu ulovili krtků? Dva. Slovy   d v a .  Nepomohly babské rady nastrkat do hromádek chlupy a vlasy. Nepomohl ani kamarád deratizér, který nám věnoval pilule co se do hromádek házely. Nepomohly ani vrtule vyrobené z PET lahví, nasazené na kovových tyčkách. Nepomohly elektronické plašiče za nemalý peníz.  Podezírám krtky, že si přivedli kamarády, aby zkoukli tu novinku co je má plašit. Hromádek totiž po instalaci plašičů rapidně přibylo. Dokonce jsem našla článek s názvem ZNIČIT KRTKA. Nevnesl do problematiky žádné světlo.
Jediné, co by snad pomohlo, kdybych nějakým způsobem přesvědčila chemika, že má se sekačkou jezdit po zahradě celoročně...

A tohle je něco málo kulíšků.
Zima 2012 + loňská ledová miska. Prvotina, tak není moc vyvedená.



Žádné komentáře: